Преподобные Антоний и Феодосий Печерские

Канон вторый преподобнаго Антония Печерскаго, глас 2.

Песнь 1

Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь славно бо прославися.

Еще от малыя версты, преподобне Антоние, велику любовь стяжал еси к Богу, и сего ради плотская взыграния и страсти до конца умертвил еси, и чистотою, якоже крилы, вперився преславно, к Небесем возлетел еси, отче.

Владычнему любостранству, преподобне, подобися, сам странствовати изволил еси, Антоние, темже Всевидящее Око, видя твое благое произволение, даром чудес обогати тя, яко преславна.

Душевную тихость и любовь, яже к Богу, нравы и обычаи благими украшена тя видев, твой духовный настоятель, преподобне, пророчески всем проповедует хотящая напоследок тобою быти преславная, Антоние.

Богородичен: Моих прегрешений, Владычице, пленицы расторгни, Твоего Сына и Бога молящи и томящий мя грех, Приснодево, низложи, яко да воспеваю Тя, всегда, Пренепорочная, Тобою спасаемь.

Песнь 3

Ирмос: На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Прозрев будущая воздаяния, зде маловременная, яко не сущая, отче, оставил еси и сего ради сугубая воздаяния приял еси, преподобне. Темже со Ангелы непрестанно поеши Владыку твоего.

Молитися, отче, не престай о стаде твоем, еже многими поты и труды стяжал еси, избавити всех обстояний, бед же и скорбей, да вси тебе, яко чадолюбива отца, воспеваем.

Веселием, преподобне, с чинми святых Богу предстоиши, яже тамо веселия и радости насыщаяся, сподоби и нас тамошняя радования получити, да, веселящеся, тебе величаем, отче Антоние.

Богородичен: Простерши руку благоутробия, Богородительнице, всякаго мя изми осуждения, к Тебе прибегающаго, и Тебе припадающа, и призывающа Твою помощь.

Седален

Удивися твой духовный настоятель, в тебе велико воздержание зря, и внимаше мыслию хотящая о тебе напоследок быти, Антоние, виде бо по Бозе твое великое житие и вражиими прилоги никакоже поколебима. Темже и свидетельствует, яко отец и хранитель твоего жития, отцем Святыя Горы вопияше: сей, иже посреде нас видится меньший, но последи в России великий светильник будет.

Песнь 4

Ирмос: Пою Тя, слухом бо, Господи, услышах и ужасохся: до мене бо идеши, мене ища, заблуждшаго. Тем многое Твое снизхождение, еже на мя, прославляю, Многомилостиве.

Промыслом Божиим паки ко отечеству твоему, блаженне, посылаемь бываеши, яко да и тамо многих ко спасительному пути наставиши, Творцу воспевати: слава силе Твоей, Господи.

Упованием будущих благ, Антоние, укрепляемь, плотское стремление обуздал еси и твоей плоти враг немилостив, отче, был еси, сего ради и помощь свыше стяжал еси.

В целомудрии жизнь твою препроводив, преподобне, земная Небесными изменил еси и нетленная тленными искупил еси. Темже Христу поеши: слава силе Твоей, Господи.

Богородичен: Добрых всех обнажихся и лежу в злобе: оболкий всех, древле падших, и ныне мя преждними украси, и вторых избави, Богоневесто.

Песнь 5

Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже: Тобою бо, Владыко, к Светоначальнику, Отцу Твоему, от нощи неведения приведение имамы.

Странно твое житие, преподобне, купно же и смирение, еже стяжал еси, Антоние, яко ни самаго света того, яже в мире, ниже солнечнаго сияния, достойна тебе того вменил еси зрения, но в темне месте един тебе затворил еси.

Церковь и дом Пресвятаго Духа, отче Антоние, был еси, различными добродетельми украшен быв, смирением Горнюю высоту наследив, нищетою Небесное богатство приял еси, преподобне.

Память твою творящих священную от всяких спаси прегрешений, и печалей, и напастей, твое Божественное даруй заступление, всех Царю предстояй, отче Антоние.

Богородичен: Яко невечерний Свет, от чрева Твоего сущий возсиявший, отемненную душу мою озари, Владычице Чистая, и отжени всяку мглу сердца моего.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховней валялся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Яко свобождена бывши блаженная твоя душа от тяжести плотския и от горькаго фараона мучителя, мира сего изшедши, в землю обетования райскаго преиде немятежно, со святыми пребывает, веселящися.

Ныне священное тело твое, преподобне, в пещере лежащее, исцеления многая источает верою приходящим. Темже молим тя: и душевная здравия мольбами твоими подаждь тебе славящим.

Светлейши солнца возсия пречестная память твоя, Антоние, в нюже сошедшеся, прославляем твое успение и труды, яже претерпел еси в жизни сей, просяще от Христа тобою приити грехов оставление.

Богородичен: Красоты мя видети славы Твоея сподоби, егда от плоти моея хощу разлучитися, яко утверждение мое еси, Владычице: да отсюду прииму избавление.

Кондак, глас 8

В мире яко Ангел, отче, пожил еси, в земли пещеру себе соделав, в нейже добре подвизався противу невидимаго врага козней, и оттуду, веселяся, прешел еси к Небесным чертогом. Поминай нас, чтущих память твою, да зовем та: радуйся, Антоние, отче наш.

Икос

Присносущнаго немерцающаго света Святыя Троицы насладитися желая и сего ради четыредесятолетное время в единой пещере темне тебе затворив, оттуду неисходен, отче, пребыл еси, дондеже тело твое чисто с душею Богу представил еси. Отонудуже и по преставлении, яко жив, от Господа дарования чудес приял еси, исцеляти различныя болезни зле страждущих и бесы от человек приходящих изгонити. Темже молим тя: молися, отче, сохранити без вреда отечество твое, град же и люди, да зовем ти: радуйся, Антоние, отче наш.

Песнь 7

Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть. Христос же лростре богочестивым отроком росу духовную, Сый благословен и прелрослевлен.

Великаго трудоположника и ревнителя твоему житию, преподобне Антоние, Феодосия блаженнаго, стяжал еси, ангельскому твоему житию последующа, с нимже в Вышних водворяяся, нас поминай.

Новаго тя Моисея, отче, познахом, страстей победителя: якоже бо он, древле Амалика победив, люди изведе, ты же, отче, множество монашествующих в землю обетования райскаго привел еси.

Града и отечества твоего пресельник, отче, был еси, но паки Божиим промышлением ко отечеству твоему славно свидетельствован возвращаешися, идеже благодать от Господа, отче, приял еси.

Богородичен: Пещь прообразоваше Твое рождество, Пренепорочная: отроки бо не опали, якоже ни ложесна Твоя Огнь нестерпимый. Темже молим Тя: огня вечнаго избави рабы Твоя.

Песнь 8

Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Исцеления обильна, преподобне, верою приходящим ко храму твоему и сущим в скорбех утешение подавай, да вси с тобою Христу вопием: благословите, вся дела Господня, Господа.

Благодарное сие пение приносящия ти, отче, свыше милостивно назирай и моли Христа Избавителя спасти всех, вопиющих Ему: благословите, вся дела Господня, Господа.

Принесеся дар Вседержителю—тобою множество спасаемых, твоему житию последующих, Антоние. Темже моли спастися всем, с тобою Христу вопиющим: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Великому таинству рождества Твоего кто не удивится, Богородице? Или кий язык земен или ум безплотен изрещи возможет? Паче естества бо и смысла, Богородице, Зиждителя родила еси.

Песнь 9

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем Всепетую Богородицу величием.

Пахомия Великаго, ангельскаго видения сподобльшагося, житию, отче, подражав, равноангельно в пещере пожил еси. Темже и равноангельную почесть сподобился еси прияти, Антоние.

Иже от Святыя Горы путем ведущим, отче, места Киевскаго достигл еси, идеже бяше угодно Владычицы Матере Божия храму воздвигнутися, и тамо храм пречестен в славу Богоматере, купно со блаженным Феодосием, воздвигл еси. Темже тя вси с ним величаем.

Богородичен: Светородительнице Дево, души моея облак отжени и давай чисто зрети, Владычице, спасительную Доброту, возсиявшую неизглаголанно из Твоея пречистыя утробы, во свет языков, Препетая.

Светилен

Житейское сладострастие умертвил еси, Антоние, славу же маловременную познав, сея вскоре отступил еси, тесным путем изволив ходити, ведущим к райскому пространству. Темже молися, Антоние, спастися тебе почитающим.