Преподобные Антоний и Феодосий Печерские

Канон вторый преподобных Антония и Феодосия Печерских, глас 8.

Песнь 1

Ирмос: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин волияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Воды мирскаго мятежа, аки Моисей с Аароном Чермное море, преподобный Антоний с Феодосием блаженным немокренно преидоста и, без вреда пристанища Небеснаго достигше, радостно возгласиста: Избавителю и Богу нашему поим.

Волнами житейскими влаяйся аз, окаянный, и, да не погрязну фараонитски в глубине зол, бояся, к вам вопию: о отцы преподобнии, Избавителю и Богу нашему о мне помолитеся.

Водами слез твоих фараона мысленнаго потопил еси, Антоние, во умерщвленном же телеси, аки в тимпане, победная воспел еси, Феодосие, оба же о ны моление Избавителю и Богу нашему принесите.

Богородичен: Воды страстей моих изсуши, рождшая Незаходимое Солнце, Христа, и на сух путь безстрастия настави мя, добрая Путеводительнице, да благодарственная Избавителю Богу нашему и Тебе воспою во веки.

Песнь 3

Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний Краю, верных Утверждение, Едине Человеколюбче.

Небесное житие в пещерах земных показасте, отцы преподобнии, утверждающеся же в любви Божией, желаемаго горняго края достигосте и зрети сподобистеся Единаго Человеколюбца.

На Небесный круг востекл еси, святе Антоние, к Небесным обителем преставился еси, преподобне Феодосие: тамо оба мольбу о нас, грешных, принесите к Единому Человеколюбцу.

Небесных благ лишився аз, окаянный, к вам притекаю, о Небеснии граждане: да не в конец отчужден буду части спасаемых, умолите о мне Единаго Человеколюбца.

Богородичен: Небес пространнейшая Богородительнице, Невместимаго вместившая в пречистых ложеснах Твоих, сподоби мя, грешнаго, получити место в селениих праведных и с теми наслаждатися лицезрения Единаго рожденнаго от Тебе Человеколюбца.

Седален

Моление твое теплое, Антоние преблаженне, огнь с небесе сведе на место, идеже ныне основася Богородична церковь, твоя же прилежная мольба, богоносе Феодосие, на то же место благодать Божию образом дуги от ветхия церкве преведе: оба бысте чудотворцы, оба теплии к Богу молебницы, оба велицыи Того угодницы; и ныне молитвами вашими попалите хврастие грехов наших, и благодати Божией приобщите ны, и от бед избавляйте нас, вскоре предстательствующе.

Песнь 4

Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Услышав глас Господень в Афоне к игумену, глаголющ: посли Ми Антония в Россию, яко тамо его требую, и прииде Антоний в новопросвещенную страну повелением Господа своего, и прослави Того Божество.

Услышав Феодосий глас Христа, во Евангелии глаголюща: грядите по Мне и возьмите иго Мое на себе, абие, вся яко уметы вменив, во след Его пойде и прослави Того Божество.

Услышавше равноангельное двою тою отцу в пещерах пребывание, мнози стекошася к нима подражати постнических подвигов и, образом добродетельнаго ею жития наставльшеся угождати Богу, прославиша Того Божество.

Богородичен: Услыши, Владычице, стенание и мольбы христоименитых людей, призри на озлобление и горесть утесняемых отвсюду, виждь слезы и рыдания сущих в бедах и скорбех и умилосердися на рабы Твоя, да Тя, Богородицу, прославляем.

Песнь 5

Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.

Просветишася, яко небеса двема светилами, горы Киевския двема начальнейшими отцы преподобными, Антонием, аки солнцем, Феодосием, аки луною, и свет святыни их во тьме пещерной светяше, и тьма не объят их: людие же, на свет добрых дел ею взирающе, прославляху Отца Небеснаго.

Просветися вся Россия лучами чудес ваю, сынове немерцающаго Света, отцы преподобнии, аще и под спудом пещерным скрыстеся: творимая бо вами богоугождения втайне показа Бог яве и прослави прославляющих Его.

Просвещаетеся ныне, аки солнце, во Царствии Небеснем, о богоблаженнии: просветите помраченную мою душу и на светлую заповедей Божиих стезю наставите мя.

Богородичен: Просвети лице Твое на рабы Твоя, Христе, Свете истинный, и, отгнав тьму прегрешений наших, света присносущнаго общники сотвори ны, ради Рождшия Тя и преподобных Твоих, Человеколюбче.

Песнь 6

Ирмос: Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Молитву излиял еси ко Господу, преподобне Антоние: да будет по всей земли роса, на месте же имевшия быти церкве суша; и паки: по всей земли суша, на месте же святем роса, и услышан был еси вскоре. Молю, и о мне помолися, да влаги моя изсушит страстныя, изсохшее же сердце мое росою благодати да оросит и от тли да возведет мя Бог мой.

Молитвами твоими, преподобне Феодосие, обитель твоя во оскудениих наполняшеся земных благ; душе моей скудной, не имущей добрых дел, исходатайствуй спасительная благая, и от тли да возведет мя Бог мой.

Молитвами преподобных Твоих угодников, Антония и Феодосия Печерских, излиявших пред Тобою сердца своя и молящихся к Тебе о всем мире выну, от тли, Боже мой, возведи мя.

Богородичен: Молитву мою по Господе Бозе к Тебе, Госпоже Богородице, проливаю и возвещаю моя душевныя печали: яко злыми моими делы в погибель влекомь есмь и не исправляюся, греховным оружием уязвляемь есмь и не чувствую, кит преисподняго ада пожрети мя хощет, и не бежу от него; обаче к Твоему милосердию вопию: от тли, Владычице моя, возведи мя.

Кондак, глас 2

Твердыя столпы благочестия, недвижимая иноческих законоположений основания и необоримыя стены Российския восхвалим: Антония, возлюбльшаго Бога, и Феодосия, возлюбленнаго Богом: труды бо онех и постническия подвиги прият паче всякаго всеплодия Един во святых прославляемый.

Икос

Кое похваление принесем двоице великих угодников Божиих: Антонию, обретшему благодать пред Господем, Феодосию, сподобльшемуся благодати от Господа, обема же послужившима Богоблагодатней Пречистей Деве? Якоже бо древле два Херувима славы бяху стояще у кивота завета, сице кивоту одушевленному, Божией Матери, сии два отцы преподобнии предстояста выну, хваляще воплощшагося от Нея Бога, и ныне предстоят с Херувимы Престолу неприступныя славы, аможе предста Царица одесную, крилами же непрестанных своих молений осеняют Россию, и умилостивляемый ими бывает с Богородицею Христос Бог, Един во святых прославляемый.

Песнь 7

Ирмос: От Иудеи дошедше, отроцы в Вавилоне иногда верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

От горы Афонския блаженный Антоний в Россию пришед и, да будет на месте сем Святыя Горы благословение, рек, пояше: отец наших Боже, благословен еси.

От дому родительню преподобный Феодосий к Иерусалиму тещи желая, на горы Киевския прииде и сотвори я своею святынею, яко Сиона; труды же своими распространив обитель, яко Иерусалима, пояше: отец наших Боже, благословен еси.

От мирских любосластных страстей, аки от вавилонскаго пламене, неопальни соблюдшеся, отцы святии ныне в Церкви торжествующих с радостию вопиют: Единый в Троице Боже отец наших, благословен еси.

Богородичен: От Христа Бога посылахуся на проповедь два два, аможе Сам идти хотяше; Пречистая же Дева Богородица, хотящи Сама новопросвещенныя люди российския посетити и сотворити Себе посреде их селение, посла в Россию, аки апостольскую двоицу, сия два избранныя рабы Своя, Антония и Феодосия, поющия: воплощенный от Девы Христе Боже, со Отцем и Духом благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: Царя Небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Царя Небеснаго в ангельском чину прославити хотя, пещеру житием твоим равноангельным соделал еси аки Небо, Антоние святе, и, земных Ангелов лик собрав, глаголал еси к ним: Егоже поют на Небеси вои ангельстии, Того мы на земли хвалим и превозносим выну.

Царю Небесному ввоинитися хотя, железом приковался еси, аки воинским поясом препоясуяся, Феодосие терпеливодушне, и подвизался еси, яко добр воин Иисус Христов, дондеже, мир и плоть одолев, врага диавола победил еси, торжественно хваля и превознося укреплявшаго тя Господа.

Царю Небесному с вои ангельскими ныне на Небеси предстояще, не забудите нас, притекающих к вам, о отцы преблаженнии, да и мы сподобимся с вами в будущей жизни хвалити и превозносити Христа во веки.

Богородичен: Царя Небеснаго рождшая, Богоневесто Владычице, сподоби ны части праведных, да с ними купно восхвалим рождшагося от Тебе Владыку и прославим во веки.

Песнь 9

Ирмос: Воистину Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе.

Воистину мертвы показастеся мирови, прежде погребения в пещеры, недра земная, аки во гроб, всельшеся, но Богови живы бесте, богомысленными вашими умы к Небеси паряще и со безплотными лики Того и купно Рождшую Его величающе.

Воистину житие ваше ангельско бысть: во плоти бо суще, нерадисте о плоти, но, аки пленника, ту, умерщвленьми смиривше, покористе духови и безплотных подражасте, неусыпно Господа и Госпожу Богородицу величающе.

Воистину наследницы Царствия Небеснаго сотвористеся, земная наследия презревше и отчуждившеся суетнаго мира, присвоистеся Богови и, разрешшеся союзов плоти, со Христом ныне жительствуете, со безплотными лики Тому и Пренепорочней Того Матери предстояще и о нас молящеся.

Богородичен: Воистину Тобою человеческий род получи спасение, о Пренепорочная Дево Марие! Ты бо соединила еси с человеком Бога, в пречистей Твоей утробе воплотивши неизреченное Отчее Слово, Ты и нас, грешных, удалившихся от Господа, паки к Господу приближи, и примири, и присоедини Ему, да со безплотными лики, купно и с теми, иже во плоти ангельски пожиша, и Тебе, и рождшагося от Тебе Христа Владыку величаем во веки.

Светилен

Света суще вышняго ближайшии граждане и прекраснаго Иерусалима насельницы святии, нижних, выну ратуемых, посетите и подавайте помощь вашу честную память ныне восхваляющим.