Пророк, Предтеча и Креститель Господень Иоанн

 

Канон Иоанна Предтечи (первое и второе обретение его честныя главы), глас 6.

Песнь 1

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу, побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Гряди́те, благохва́льным язы́ком и всеси́льным пле́щуще ду́хом, из усте́н нечи́стых глас Сло́ва — Предте́чу пе́сньми духо́вными, ве́рнии, просла́вим.

Ми́рным устрое́нием утиша́ется и безме́рными мно́жествы Христо́ва Це́рковь благостоя́тельне упаса́ется, тебе́ ле́тнюю песнь вопию́щи, Предте́че.

Ю́же от Бо́га да́руемую я́ко сокро́вище нам неотъе́млемо Богоно́сную главу́ Предте́чеву, вси пе́сньми досто́йно, соше́дшеся, ве́рнии, почти́м.

Богородичен: Твоего́ прие́мши Соде́теля, я́ко Сам восхоте́, из безсе́меннаго Твоего́ чрева па́че ума́ воплоща́ема, Чи́стая, тва́рей вои́стину яви́лася еси́ Влады́чица.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят, я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый нас на ка́мени испове́дания Твоего́.

Утро́ба непло́дна прозябе́ние тя изнесе́ Боже́ственно, я́же от язы́к це́рковь, сла́вна невестово́дца, Христу́, и́стинному Бо́гу и Жениху́, сию́ обруча́юща.

Твоего́ Боговеща́ннаго гла́са, Предте́че Иоа́нне, ниже́ мече́м удержа́ окая́нная прелюбоде́йца: Боже́ственную бо твою́ нам явля́еши главу́ от земли́.

Торжеству́ющий све́тло, жела́ющ тя град учрежда́емь быва́ет, я́ко бога́тство обре́тш та́йное и исто́чник неоску́ден исцеле́ний, Предте́че, главу́ твою́.

Богородичен: Боже́ственнаго Рождества́ Твоего́, Чи́стая, вся́кий естества́ чин прехо́дит чу́до: Бо́га бо преесте́ственно зачала́ еси́ во чре́ве и, ро́ждши, пребыва́еши при́сно Де́ва.

Седален, глас 8.

Я́ко в храни́лищи сокро́вище вложена́ Предте́чева глава́ храня́шеся, в водоно́се кры́ющася, глас Сло́ва; я́ко пшени́ца покрове́на, во глубине́ земли́ изцвете́, плодонося́щи Боже́ственную жизнь. Тоя́ вси почита́ем обре́тение, Христа́ сла́вяще, пода́вшаго той благода́ть источи́ти исцеле́ния.

Песнь 4

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, Бог и Госпо́дь, честна́я Це́рковь, Боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Ве́тхаго был еси́ печа́ть, всебога́те, я́ве заве́та, и проро́ков коне́ц извести́л еси́, и чертогокраси́тель же Боже́ственный Но́ваго яви́лся еси́, Предте́че.

Власяны́ми ру́бы обы́чно, Предте́че, честну́ю претерпе́л еси́ и сла́вную главу́ твою́ покры́ти ца́рскою багряни́цею, я́ко ри́зою, ра́дуяся.

Боже́ственную главу́ твою́ отбеже́нием ни́щий и скита́яйся твои́ми Боже́ственными наставле́ньми, я́коже незави́стно бога́тство, Иоа́нне, показу́ет.

Заре́ю, Предте́че, Божестве́ннаго Ду́ха чту́щий тя град всегда́ моли́ уясни́ти и Боже́ственней па́мяти твое́й безпло́тным сра́доватися.

Богородичен: Ме́ртва мя показа́ сада́ вкуше́ние, живо́тное же дре́во, из Тебе́ я́вльшееся, Пречи́стая, воздви́же и ра́йския пи́щи насле́дника мя сотвори́.

Песнь 5

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Не был еси́ трость, Крести́телю, искуси́тельными злополуче́ния ве́тры всегда́ коле́блемь, столп же Боже́ственных люде́й непоколеби́м, си́лою бо Илиино́ю яви́лся еси́ и Ду́ха.

И́же Божество́ отмета́яй, и умаля́я сла́ву от тебе́ кре́щшагося Христа́, и Боже́ственную благода́ть твою́ утаева́я, пра́ведно от огра́д Боже́ственных возбраня́емь есть.

Отве́рзл еси́ незави́стнаго Боже́ственнаго исто́чника дверь пою́щим тя любо́вию, сла́вный Предте́че, Боже́ственныя благода́ти источа́ющия во́ды и струи́ исцеле́ний, всех веселя́щия.

Богородичен: Нося́щи добро́ту мы́сленную красне́йшия души́ Твоея́, неве́ста Бо́жия была́ еси́, запеча́тствованна де́вством, Чи́стая, и заре́ю чистоты́ мир просвеща́ющи.

Песнь 6

Ирмос: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.

Проро́ка тя рече́ И́стина-Христо́с, и проро́ков превы́шша, Крести́теля же и Предте́чу Жи́зни: Того́ бо узре́л еси́, Его́же зако́н и проро́цы провозвести́ша.

Не терпя́ше кры́тися чуде́с исто́чник, сокро́вище благода́ти, сла́вная глава́ твоя́, Крести́телю, проро́че и Предте́че, но, я́вльшися, пролива́ет исцеле́ний исто́чники.

Всебога́тно похвале́ние, и украше́ние све́тло, и щит спаси́телен христолю́бный сей и благосла́вный предлага́ет град твой, честну́ю и Боже́ственную твою́ главу́, Предте́че.

Богородичен: Вели́кий прописа́ во проро́цех Моисе́й Тя, киво́т, и трапе́зу, и све́щник, и ста́мну обра́зне, назна́менуя воплоще́ние, е́же из Тебе́, Вы́шняго, Ма́ти Де́во.

Кондак, глас 2.

Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти, главу́ твою́, я́ко ши́пок свяще́ннейший, от земли́ обре́тше, исцеле́ния всегда́ прие́млем, и́бо па́ки, я́коже пре́жде, в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

Икос:

От Го́спода свиде́тельство прие́м, Иоа́нне, па́че всех челове́к вы́шший был еси́, отону́дуже похвалы́ пе́сней принести́ тебе́ ужаса́юся, но, любо́вию понужде́н, песнь нача́ти дерзну́х. Те́мже да не унедосто́иши споспе́шник мне бы́ти, всехва́льне, да возмогу́ венча́ти твой верх, святы́й требога́те, и́бо ты в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

Песнь 7

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Де́вы прозябе́ние, тя па́че всех рече́ в рожде́нных жена́ми, я́ко бо безпло́тен и равноа́нгелен на земли́ Тому́ пожи́л еси́, вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Во утро́бе де́вственней Все́льшася позна́л еси́ из непло́дна чре́ва и, употреби́в ма́терня, Предте́че, гла́са, игра́я взыва́л еси́ Ему́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

От пусты́ни, Пресвяты́м Ду́хом науче́н, яви́лся еси́, я́коже у́тро светоно́сно, А́нгел Све́та, нас науча́я вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ублажи́ся я́ко вои́стину во граде́х сей ны́не, приснопа́мятне, стяжа́вый тя град сокро́вище, Предте́че Христо́в. Те́мже, пра́зднуя, вопие́т: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Тобо́ю, Ма́ти Де́во, Свет возсия́ всей вселе́нней све́тлый, Ты бо Зижди́теля всех роди́ла еси́, Бо́га: у Него́же испроси́, Пречи́стая, нам низпосла́ти ве́рным ве́лию ми́лость.

Песнь 8

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя превозно́сим во вся ве́ки.

По́слан бысть вопию́щаго глас — Предте́ча запусте́вшим сердца́м, Сы́на Бо́жия ве́ру благочести́вую водружа́яй, су́щаго Бо́га, Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Угото́вите, глаго́лет и ны́не Предте́ча, Госпо́дню стезю́: Сей бо святы́ни ра́ди, прише́д, со Отце́м и Ду́хом в на́ша сердца́ всели́тся во ве́ки.

Слу́хом у́бо гла́су Роди́телеву, очи́ма же Боже́ственнаго Ду́ха зре́нию, вся́чески же осяза́нием Иоа́нн Предте́ча, на Тебе́ ру́ку положи́вый, Христе́, Богоно́сец быва́ет.

Из чре́ва освяти́ся Боже́ственным Ду́хом и проро́к яви́ся, во чре́ве носи́м, ны́не же наслажде́ние и́же в не́дрех тя иму́щему гра́ду показа́ся, проро́че.

Богородичен: Златоза́рный Тя све́щник предъизобрази́, прие́мшую неизрече́нно Свет Непристу́пный, позна́нием Того́ озаря́ющ вся́ческая, Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Я́ве исполне́ния десяти́цы, Предте́че, за́поведей ты храни́тель кре́пок быв, прили́чне от Христа́ почте́н был еси́ дарова́ний десяти́цею. Те́мже тя, Ду́ха таи́нника и дру́га Сло́ву, ве́дуще, ублажа́ем.

Христо́в проро́к же и апо́стол, А́нгел же и Предте́ча, Боже́ственнаго воплоще́ния Крести́тель, и свяще́нник, и му́ченик ве́рен, пропове́дник же су́щим во а́де ты был еси́, и де́вствующим пра́вило, и пусты́ни прозябе́ние.

Души́ неве́рие облича́ется священноде́йственныя руки́ умерщвле́нныя чудесе́м, прозя́бший же па́ки ве́ре и твое́й я́вльшейся главе́, блаже́нне, поже́ртая длань обновля́ется.

Твое́ явле́ние провозвеща́юще зри́телю, возвеща́ху А́нгельстии чи́ни нело́жно, Гаврии́ла подо́бящеся Боже́ственному благове́щению, е́же пре́жде Рождества́ твоего́ свяще́нный Заха́рия прие́млет.

Богородичен: Страсте́й исцеле́ния да почерпа́ем, в сла́вный храм Предте́чев притека́юще: в той бо прихо́дят А́нгельстии ли́цы, ду́си же пра́ведных всех, Влады́чица с Крести́телем Иоа́нном, исцеле́ния подава́юще.

Светилен.

Светоявле́нная возсия́ честна́я твоя́ гла́ва от незаходи́мых недр земны́х, Предте́че Иоа́нне, свети́льниче Све́та невеще́ственнаго, ея́же обре́тение любо́вию соверша́юще, мо́лим тя лю́тых обрести́ разреше́ние и вре́мя удо́бне соверши́ти воздержа́ния моли́твами твои́ми, всехва́льне, Крести́телю Спа́сов.