Канон вторый святителя Стефана, епископа Великопермскаго, глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.
Пермь яко достигл еси, святителю, и тамо возвышенную прелесть, премудре Стефане, смирил еси, и лютаго чародея премудрыми твоими учении посрамил еси.
Бесовская оружия крепко, святителю, притупил еси, и, тех победив Божиею силою, всем Христа, истиннаго Бога, Того исповедал еси, темже и венец от Него приял еси, Стефане.
Божественною любовию, отче, распалаемь, не убоялся еси долготы путныя, ниже тамо нечестивых человек сопротивления, но вся претерпел еси и всех Богу привел еси.
Богородичен: Из корене царскаго прозябла еси, Царя Христа, Божие Слово, паче ума и смысла родила еси из чистых кровей Твоих, сугуба естеством являема и единствующа Ипостасию.
Песнь 3
Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.
Яко мудр и смыслен споспешник, душевное благородие паче плотских сластей предпочет, яко премудрая учения всем являеши и в Божие познание новыя люди, отче, привел еси.
Очистив твой ум от страстнаго треволнения, Христу подобяся, взыскати заблуждших пришел еси, ихже обрет, с ними Тому поеши: несть свят, паче Тебе, Господи.
Богоглаголивый язык яко стяжав, святителю, таинством Богословия научил еси люди веровати в Троицу, Едино Божество, Ейже о нас, Стефане, молися.
Богородичен: Жезл, прозябший Христа, цвет нетленный, златую кадильницу, вси Тя вемы, Чистая, Божественнаго Существа носящи на руку угль, Богоблаженная.
Седален, глас 4
Ума пречуднаго и бодреннаго учителя, священнодействы Церковь украсивша, и мутным учением волхва, яко возбесневша волка, от Христовых овец словесы своими отгнавша, и невредно духовная своя чада сохранша, восхвалим, вернии, Стефана прехвальнаго, глаголюще: моли Христа Бога спастися душам нашим.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.
Спастися моли людем, ихже учением твоим просветил еси и научил еси вопити: слава силе Твоей, Человекелюбче.
От Бога прием священства избрание, Божественною силою свыше одеян, апостольски люди от тьмы идольския просветил еси и научил еси вопити: силе Твоей слава, Человеколюбче.
Богородичен: Ковчег Тя издалеча прообразова приемший закон Богонаписанный, во чреве Слово Божие заченшую несказанно, Всенепорочная, питающее богатно души вопиющих: слава силе Твоей, Господи.
Песнь 5
Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.
Божественною ревностию, святителю, разжизаемь, суетныя идолы пагубы конечныя огню предал еси и, неверныя в веру привед, всех научил еси в Трех Лицех Едино Божество веровати.
Постыдеся окаянный волхв, хотя Христовы люди отвратити от веры, Богу, тя прославляющу, священнейший Стефане премудре.
Богородичен: Украсилася еси девства добротами, Евин покрыла еси студ злообразный, Христа рождшая, одеяние безсмертия дарующаго Тебе чтущим.
Песнь 6
Ирмос: Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.
Пастырский жезл прием, святителю, новым людем учитель был еси, преславне Стефане, по апостолу, всем всяк быв, да всех ко Христу приведеши, преславне.
Меч обоюду остр язык твой на лукаваго волхва бысть, святителю, пресекая того мутное учение; темже тя священными песньми прославляем.
Богородичен: Найде Вседетельный Дух на Тя, Всенепорочная, и Слово Божие в Тя вселися, и плоть бысть неизреченно, и пребысть неизменен.
Кондак, глас 8
Самозванен не ищущим тебе, святителю, обрелся еси, люди, от идольския лести свободив, ко Христове вере привел еси и волхва пансотника посрамил еси, темже и первый епископ и учитель Перми был еси. Сего ради духовная твоя чада, яко тобою избавльшеся от идол, благодарная тебе возопием: радуйся, Стефане, учителю премудрый.
Икос
Всякаго мирскаго пристрастия кроме, отче, быв, от юности прилежал еси премудрости и детельное художество достигл еси Богословия. И в дальния страны пришед, идеже весьма Бог не познавашеся, но прелесть бесовская почиташеся, тамо апостольски люди научил еси веровати во Христа, идолы сокрушив и волхва посрамив, святитель тем был еси. Темже духовная твоя чада, яко тобою избавльшеся от идол, благодарная тебе зовем: радуйся, Стефане, учителю премудрый.
Песнь 7
Ирмос: От Иудеи, дошедше, отроцы в Вавилоне иногда верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.
Бегает убо, побежден быв тобою, преблаженне Стефане, злочестивый волхв, егоже мудрования и злобы вси избавляемся, Христу вопиюще: благословен Бог отец наших.
Иже тобою древле просвещеннии людие, пречудне святителю Стефане, яко к живу, глаголем: не остави нас, твоих чад, якоже обещался еси, да вси с тобою Христу зовем: благословен Бог отец наших.
Елеем Божественнаго радования яко святитель помазан быв, новыя люди ко Христову познанию привел еси и всех научил еси Христу взывати: благословен Бог отец наших.
Богородичен: Ныне вся исполнишася света Божественнаго Тобою, Пречистая, Ты бо дверь явилася еси, еюже миру Бог беседова, просвещая верою зовущия: благословен, Пречистая, Плод чрева Твоего.
Песнь 8
Ирмос: Царя Небеснаго, Егоже поют вои Ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.
Якоже некий храбрый воевода явился еси, преблаженне, идольския храмы искореняя, и, люди от тех прелести избавив, научил еси от души Христу вопити: благословите, вся дела, Господа и превозносите Его во веки.
Во глубину Духа Святаго приникнув, разум Божественный оттуду почерпл еси. Темже и Церковь православием обогатил еси Творцу Избавителю вопити: благословите, вся дела, Господа и превозносите Его во веки.
Во Христово пособие оболкся, лукавыя бесы от человек отгнал еси. Тем и Небесное наследие, отче, со святители приял еси и с ними Христу вопиеши: благословите, вся дела, Господа и превозносите Его во веки.
Богородичен: Ева убо древа животнаго изгнана бысть, возбраняема причащения; Ты же, Дево Богородице, Живот вечный источила еси миру, живоносное действо дарующий верным.
Песнь 9
Ирмос: Воистину Богородицу, Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с Безплотными лики Тя величающе.
Божественным желанием всегда подвизаемь, мудрости и разума извык, по апостолу, людей от прелести отвратил еси, и Богу Живу веровати научил еси, святителю прехвальне.
Всем благим образ доволен был еси, к Вышнему житию ведущ, смирением и кротостию. Темже отсюду Христос пастыря тя людей Своих устрояет, Егоже моли спасти всех, поющих тя.
Иже к Богу желанием страстей успил еси востание, всенощным стоянием дарования восприял еси видети сущия тамо неизреченныя доброты, Стефане.
Богородичен: Явилася еси, Дево, Мати Божия, паче естества рождшая Божие Слово, Егоже Отец отрыгну прежде всех век, яко Благ; Егоже ныне и телес вышше разумеваем, аще и в тело одеяся.
Светилен
Ни человеком, ни от человек, но от Бога избрание святительства приим, иже прежде тьмы сыны, ныне же чада и наследники Света, твоим учением сотворил еси, премудре Стефане.