Пресвятая и Животворящая Троица

Канон Пресвятыя Троицы, глас 4.

Песнь 1

Ирмос: Божественным покровен медленоязычный мраком, извитийствова Богописанный закон: тину бо отряс очесе умнаго, видит Сущаго и научается Духа разуму, хваля Божественными песньми.

Рекоша чистая и честная уста: разлучения вам не будет, о друзи! Аз бо на Отчем Вышнем Престоле соседя, излию Духа, возсияти желающим благодать независтную.

Предел прешедшее истиннейшее Слово, тихообразно совершает сердце: дело бо скончав, возвесели други, дыханием нужным и огненными языки, подав Духа Христос, якоже обещася.

Песнь 3

Ирмос: Разверзе утробы нечадствовавшия узы, досаду же неудоботерпиму благочадствующия, едина молитва пророчицы древле Анны, носящия дух сокрушен, к Сильному и Богу разумов.

Непостижима есть Богоначальнейшая: вития бо изъяви безкнижныя, рыбари премудрыя, заушающия словом и от глубокия нощи изымающия люди безчисленны, блистанием Духа.

Бяше исходен от нерожденна Света всесильный сияющий Свет, Егоже Сыном Отеческия власти ныне являет срасленное озарение, огненный глас в Сионе языком.

Седален, глас 8

Спасовы рачителие радости исполнишася и дерзновение прияша прежде боящиися: яко Дух Святый днесь свыше сниде на дом ученический, и ин иная глаголаше к людем. Языцы бо разсеяшася, видими яко огнь, и сих не опали, но паче ороси.

Песнь 4

Ирмос: Царю царей, яковый от яковаго Един Слове произшедый от Отца безвиновнаго, равномощнаго Твоего Духа апостолом истинно послал еси, яко Благодетеля поющим: слава державе Твоей, Господи.

Баню Божественную пакибытия словом растворив, ссложенное естество, дождоточиши ми струю от нетленнопрободеннаго Твоего ребра, о Божий Слове, запечатлея теплотою Духа.

Прекланяют вся Утешителю колена, Сыну же Отчу, Отцу срасленному, в Лицех бо видеша трегубых Существо же истинное, неприкосновенное, безлетное, единое: возсия бо свет благодать Духа.

Да исполнятся вси богоначальнейшим, елицы служителие Трисветлаго Существа: паче естества бо совершает яко Благодетель, и огнесветит Христос во спасение, всю дая благодать Духа.

Песнь 5

Ирмос: Решительное очищение грехов, огнедухновенную приимите Духа росу, о чада светообразная церковная: ныне от Сиона бо изыде закон, языкоогнеобразная Духа благодать.

Якоже благоволи самовластно, необладанный исходит Дух от Отца, умудряя в языцех апостолы, печатлея живоносное слово, отчесильное, сообразное, егоже Спас рече.

Да исцелит убо смысл от греха, и се устрояше апостолов, Бог Слово Всеначальное, пречистый дом, в немже единомощнаго же и ссущественнаго ныне вселяет Духа свет.

Песнь 6

Ирмос: Очищение нам Христе и спасение, Владыко, возсиял еси от Девы, да яко пророка от зверя морскаго персей Иону, от тли исхитиши всего Адама всеродна падшаго.

Истинный нам правый во утробах вечно приимшим Дух, да обновиши Отчеисходный, и всесовокупленно, вещества ненавистнаго палительный скверн, кала же смыслов чистительный, Вседержителю.

Желательное достояние апостолом, сионяном чающим Твоего пришествия, познание Дух Отчерожденна Слова речь жестокую языческих ласкательств скоро показа, огнедохновенно утверждаеши.

Кондак, глас 8

Егда снизшед языки слия, разделяше языки Вышний, егда же огненныя языки раздаяше, в соединение вся призва, и согласно славим Всесвятаго Духа.

Икос

Скорое и известное даждь утешение рабом Твоим Иисусе, внегда унывати духом нашим, не разлучайся от душ наших в скорбех, не удаляйся от мыслей наших во обстояниих, но присно нас предвари. Приближися нам, приближися везде Сый, якоже со апостолы Твоими всегда еси, сице и Тебе желающим соедини Себе, Щедре, да совокуплени Тебе поем и славословим Всесвятаго Духа Твоего.

Песнь 7

Ирмос: Согласная возшуме органская песнь, почитати златосотворенный бездушный истукан; Утешителева же светоносная благодать почествует, еже вопити: Троице Единая, равносильная, Безначальная, благословена еси.

Гласа пророковещательнаго не разумевше, глаголаху безумнии виносотворенное пиянство, речи яко странны слышаша апостолов, благочестивии же Тебе вопием божественно: Благодетелю всех, благословен еси.

Божественное учение возгреме видяй видения Божественный Иоиль, Богоначальнейшаго, имже излию, рек, якоже Слова, Духа Моего свозопиющим: Естество Тривещанное Светлое, благословен еси.

Троичную убо раздели зря благодать, яко да явит три Ипостаси, почитати в простоте власти, но во едином ныне дни Господском, Сын, Отец и Дух благословен.

Песнь 8

Ирмос: Разрешает узы и орошает пламень трисветлый Богоначалия образ, поют отроцы, благословит же Единаго Спаса и Вседетеля, яко Благодетеля, сотворенная всяческая тварь.

Память Христос человекоспасительных словес, яже от Отца слышав апостолом рече, Дух устрояет языкоогненным видением, посаждая благословенно усвоенную, учуженная же поет Тя тварь.

Спасительно самовладычный Един, Свет самосиятельный, и подательный света Сый, пришел еси исполняя апостолы, Честный яко верх Твоим рабом, насытительный же Дух подаваеши.

Пояху пророк духонасыщенная уста, Твое телесное, о Царю, пришествие, и Дух от недр Отчих произшедший, Несозданный, Зданнодетелен, сопрестолен Тебе, единаго вочеловечения верным честь.

Песнь 9

Ирмос: Радуйся, Царице, матеродевственная славо: всяка бо удобообращательная благоглаголивая уста витийствовати не могут, Тебе пети достойно, изумевает же ум всяк Твое Рождество разумети. Темже Тя согласно славим.

Пети подобаше естественножизненную Отроковицу: Едина бо во чреве скры Слово, таящееся недугующаго человеческаго естества. Иже в десных странах ныне седяй Отчих, посла Благодать Духа.

Елицем дхну боготочная благодать, светящеся, блистающе, изменяеми странным изменением благолепнейшим, равносильствующую несекомую уведевше премудрость, Трисветлое Существо славим.