Святое Богоявление

Канон первый Богоявления, глас 2.

Песнь 1

Ирмос: Глубины открыл есть дно и сущею Своя влечет, в ней покрыв противныя, крепкий во бранех Господь, яко прославися.

Адама истлевшаго обновляет струями Иорданскими и змиев главы гнездящихся сокрушает Царь веков, Господь, яко прославися.

Огнем Божества Невещественным в плоть вещественну одеявся, Иорданскою облагается водою воплощейся от Девы Господь, яко прославися.

Скверну омываяй человеков, сим очищся во Иордане, имже, восхотев, уподобися, еже бе пребыв, сущия во тьме просвещаяй Господь, яко прославися.

Песнь 3

Ирмос: Крепость даяй царем нашим Господь и рог помазанных Своих возносяй от Девы раждается, грядет же ко Крещению. Тому, вернии, возопием: несть свят, яко Бог наш.

Неплодная древле и безчадная люте, днесь веселися, Христова Церковь: водою бо и Духом сынове тебе родишася, верою взывающе: несть свят, якоже Бог наш.

Велиим гласом в пустыни вопиет Предтеча: Христу уготовайте пути и стези Богу нашему правы соделайте, верою взывающе: несть свят, якоже Бог наш.

Ипакои, глас 5

Егда явлением Твоим просветил еси всяческая, тогда сланое неверия море побеже, и Иордан, доле текий, возвратися, к Небеси возвышая нас. Но высотою Божественных заповедей Твоих соблюди, Христе Боже, молитвами Богородицы и помилуй нас.

Песнь 4

Ирмос: Услышах, Господи, глас Твой, егоже рекл еси, глас вопиющаго в пустыни, яко возгремел еси над водами многими, Твоему свидетельствуяй Сыну, весь быв сошедшаго Духа, возопи:Ты еси Христос, Божия мудрость и сила.

Очищаемо солнце кто виде,— проповедник вопиет,— пресветлое естеством? Да Тебе водами, сияние Славы, Отца образ Присносущнаго, омыю и, сено сый, Огню прикоснуся Твоего Божества? Ты бо еси Христос, Божия мудрость и сила.

Яви Божественное, еже име, благоговение Моисей, прилучився Тебе, яко бо из купины Тя, возгласивша, разуме, абие отврати лице. Аз же како Тя увижу ясно? Или како руку положу на Тя? Ты бо еси Христос, Божия мудрость и сила.

Душевное совершая мудре и словом почтенный, бездушных стыждуся. Аще бо крещу Тя, клеветна ми есть огнем дымящаяся гора, побегшее же море на двое и Иордан сей, возвративыйся: Ты бо еси Христос, Божия мудрость и сила.

Песнь 5

Ирмос: Иисус, живота Начальник, разрешити осуждение грядет Адама первозданнаго, очищений же, яко Бог, не требуя, падшаго очищает во Иордане, в немже вражду убив, преимущ всяк ум мир дарует.

Сшедшимся без числа людем от Иоанна креститися, сам посреде их ста. Провозгласи же предстоящим: кто показа, непокоривии, гнева вам уклонитися, хотящаго быти? Плоды достойны Христу сотворите: Предстояй бо ныне мир дарует.

Делатель и Зиждитель, посреде стояй, яко Един всех сердца испытует, чистительную же лопату рукою прием, всемирное гумно всемудре разлучает, неплодие паля, благоплодным вечный живот дарует.

Песнь 6

Ирмос: Глас Словесе, светильник Света, денница Солнца, Предтеча в пустыни,— покайтеся!— всем вопиет людем,—и предочиститеся: се бо предстоит Христос, от тли мир избавляяй.

Рождься нетленно от Бога и Отца, от Девы кроме скверны воплощается Христос, Емуже ремень, яже от нас Слова сочтания, разрешити неудоб, учит Предтеча, земнородныя от лести избавляя.

Огнем крестит конечным Христос противныя, а не Бога мудрствующих Его, Духом же обновляет водою благодати разумливыя Божества Его, от прегрешений избавляя.

Кондак, глас 4

Явился еси днесь вселенней, и свет Твой, Господи, знаменася на нас, в разуме поющих Тя: пришел еси и явился еси, Свет Неприступный.

Икос

Галилеи язычестей, Завулонстей стране и Неффалимстей земли, якоже рече пророк, Свет велик возсия, Христос. Омраченным светла явися Заря, из Вифлеема облистающая, паче же из Марии Господь, всей вселенней возсиявает лучи Солнце правды. Темже, иже от Адама назии, приидите вси, облечемся в Него, да согреемся, покрывает бо нагия и просвещает темныя. Пришел еси и явился еси, Свет Неприступный.

Песнь 7

Ирмос: Юноши благочестивыя, пещи огненней приобщившияся, шумящ дух росный невредимы сохрани и Божия Ангела снизхождение. Темже, в пламени орошаеми, благодарственно воспеваху: препетый отцев Господи и Боже, благословен еси.

Якоже на Небеси, с трепетом и чудом предстояху во Иордане силы Ангельския, смотряюще толика Божия схождения: яко Держай превышних вод состав, в водах Плотоносец стояше, Бог отцев наших.

Облак древле и море Божественнаго проображаху Крещения чудо, в нихже древнии крестишася, исходяще, законнии людие. Море же бе образ воды, и облак — Духа. Имиже совершаеми,— благословен еси,— зовем,— Господи Боже, во веки.

Вси вернии, в Немже совершение прияхом, богословяще немолчно со Ангелы, прославим Отца, и Сына, и Духа Святаго: се бо —Троица, Ипостасьми Единосущная, Един же Бог. Емуже поем: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Песнь 8

Ирмос: Тайну преславную вавилонская показа пещь, источившая росу, яко струями имяше невещественный Огнь восприяти Иордан и объяти плотию крещаема Зиждителя, Егоже благословят людие и превозносят во вся веки.

Отложи страх весь,— Избавитель Предтечи рече,— Мне же повинися, яко Благому, Мне приступи, сие бо естеством бых, Моим повелением покорися и крести Мя, сошедшаго, Егоже благословят людие и превозносят во вся веки.

Глаголы якоже услыша Креститель Владычни, с трепетом длань простирает, обаче же, рукою коснувся верху Зиждителя своего, Крещшемуся вопияше: освяти мя, Ты бо еси Бог мой, Егоже благословят людие и превозносят во вся веки.

Троицы явление во Иордане бысть, самое бо Пребожественное Естество, Отец, возгласи: Сей крещаемый — Сын возлюбленный Мой, Дух же прииде к Подобному, Егоже благословят людие и превозносят во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Недоумеет всяк язык благохвалити по достоянию, изумевает же ум и премирный пети Тя, Богородице, обаче, Благая сущи, веру приими, ибо любовь веси Божественную нашу: Ты бо христиан еси Предстательница, Тя величаем.

Величай, душе моя, от Предтечи Крещения Просяща.

Величай, душе моя, во Иордане Пришедшаго креститися.

Давиде, прииди Духом к просвещенным,— ныне приступите,— пой к Богу,— верою,— глаголя,— просветитеся! Сей нищий воззва Адам в падении, ибо Того услыша Господь, пришед, струями Иорданскими тленнаго же обнови.

Величай, душе моя, от Отеческаго гласа Свидетельствованна.

Величай, душе моя, Единаго от Троицы, преклоньшаго выю и Крещение приемша.

Исаия,— измыйтеся, очиститеся!— глаголет,— лукавствия пред Господем оставите. Жаждущии, на воду живу идите: кропит бо водою, обновляя, Христос приступающия к Нему верою и к животу нестареемому крешает Духом.

Пророче, прииди ко Мне, простри руку и крести Мя скоро.

Пророче, остави ныне и крести Мя, хотяща: исполнити бо приидох всяку правду.

Соблюдаемся благодатию, вернии, и печатаю. Яко бо губителя, бежаша прага евреи, древле окровавлена, тако и нам исходное Божественное сие пакибытия баня будет. Отсюду и Троицы узрим Свет Незаходимый.

Светилен

Явися Спас, благодать и истина, во струях Иорданских и сущия во тьме и сени спящия просветил есть, ибо прииде и явися Свет Неприступный.